Lunch, loppis och kolla

Hade tänkt mig en slapparfm igår med de sista sidorna i Rikitikitavi. Hade inte ens klätt på mig när mamma ringde vid 11-tiden. Ville bjuda på lunch och kanske ta en tur till Stadsmissionens second hand.
Snabbt in i duschen. Mamma bor på lagom promenadavstånd från Ulrika och det var skönt att få lite luft, småduggade den sista biten men jag hade paraflaxet med så det gjorde inget.


Man passerar bland annat von Bahrska häcken.

Hon bjöd på någon slags wok…nudlar, grönsaker och färska räkor. Desserten var en fuskostkaka med bl a squash i och hallon till.
Sen åkte vi till loppisen. Första gången för mig där men mamma som har kolonistugan i närheten brukar visst åka dit lite då o då. Där fanns ganska mycket möbler, mer än på Kupan…annars ungefär lika.
Jag köpte konjakskupor och mamma några andra munblåsta glas samt ett par böcker i var. Det tog sin lilla tid, hann precis svänga förbi stugan och dricka lite kaffe innan jag måste åka till jobbet.


Lasse hade cyklat dit och höll på med gräset när vi kom.


Fina tokar.


Några björnbär på g.


En tagetes bland många.


Mamma plockar några vaxbönor till mig.

~ av Pingolina på 23 augusti 2012.

Kommentera

 
