Off duty

Jobbhelgen brukar kännas tung innan, mest för att ”alla andra” är lediga men när man väl är där går det fort och vips är den över. Lördagen var fartig men söndagen rätt lugn.

Nu har jag snart hunnit med 2 lediga dagar på det. Tiden går verkligen fort när man jobbar. Igår hade jag ett bankärende på stan och passade på att luncha med Linn som jobbar sin sista vecka, nu med konferensservice på Jerrys jobb.
Kikade sen in på Myrorna och fyndade ett par Hellbergböcker, fattas inte många nu.
Eftermiddagen tillbringades sen på Ulrikas balkong med Rikard Wolffs bok, Rikitikitavi. Härligt i solen!

Idag har jag bara slöat. Kollat på nåt Ulrika spelat in åt mig, pratat med mamma  och så har jag fastnat vid datorn men boken drar lite nu.
Hinner nog ett par kapitel innan fästmön kommer hem.

~ av Pingolina på 21 augusti 2012.

Kommentera

 
