Packerier


Packning pågår…

Fredag och dags för bostadsbyte igen. Känner mig rätt ofta lite låg dessa fredagar och det är jobbigt att ständigt packa och packa upp och byta rutiner. Förstår precis hur barnen har det.
Ibland får jag dåligt samvete för att de får vara själva så mycket men samtidigt är de snart 20 och 22 och mår kanske bra av att sköta sig själva då och då.

Befinner mig mitt i första arbetsveckan, för min del är den ju inte slut än, jobbar både ikväll och resten av helgen. Lite trist att börja med den tyngsta helgen efter semestern, 9-timmarspass både lör o sön. Slutar dessutom 21 hela helgen plus ytterligare 2 kvällar i kommande vecka så Ulrika o jag får 2 ”fria” kvällar ihop. Ska dock bli skönt att få sova lite, har sovmorgnar ända fram till nästa fredag 🙂

På jobbet är det mesta sig likt. I måndags fick jag hoppa in på en annan avdelning och kände mig rätt bortkommen men det gick rätt bra ändå tror jag. Några av de gamla blev glada att se mig och det känns alltid gott.

Elias är tillbaka i skolan och har fått ett par nya ämnen, engelska och slöjd. Han har lärt sig en hel del engelska genom datorn och är riktigt duktig så det blir nog inga problem, slöjd var han inte så sugen på däremot.
Frida börjar på måndag först och det blir nog sista året nu.

~ av Pingolina på 17 augusti 2012.

6 svar to “Packerier”

  1. Du är sötare än hon på bilden, men du packar ungefär lika bra! 😛

  2. Detta med packningar och byten av bostad är ju något som det finns lösningar på (som vi ”nuddade” vid i morse). Men jag vet och förstår att det är svårt att få till något bra så du slipper detta som det är idag. Förstår inte att du orkar…

  3. Jag vet ju hur det är, vore det inte för kärleken så hade man inte hållit på … ha en fin arbetsvecka !

Kommentera

 
