Oljud

Glad att jag jobbar kväll idag och inte börjar förrän 16.
Det var nämligen helt omöjligt att somna igår. Har väl vänt på dygnet en aning under semestern men fast jag la mig lika sent igår somnade jag inte förrän efter 3 nån gång. Låg inte och grubblade eller så eller ens tänkte på jobbet men det brusade i skallen och jag var bara klarvaken helt enkelt.
Visste att det inte gjorde så mycket eftersom jag inte skulle upp tidigt men jag blir så frustrerad, jag lär ju inte vara pigg i morgon bitti då jag ska upp vid 6.

Igår tog jag det mest bara lugnt. Satt på balkongen o läste i omgångar men fick ge upp till sist, gick in och smällde igen balkongdörren för jag stod bara inte ut.
Jag är rätt tålmodig när det gäller barn o ljud o så men här på gården finns det ett barn som hela tiden gör sig omöjlig bland de andra barnen och gråter sen när de inte vill leka mera. Skvallrar el hotar att skvallra för mamma om allt. Gråter, ja inte snyftar utan verkligen tokvrålar hela tiden för typ allt…till slut blir man så stressad och galen för man fattar knappt vad man tänker eller läser. Igår fick hon helt enkelt tokspel och fullkomligt rasade inne i lägenheten och balkongdörren var öppen så det var omöjligt att missa.
De stängde först när de hörde att jag smällde igen min dörr…

4 veckor flyter förbi rätt fort men som jag skrev tidigare känner jag mig rätt nöjd med semestern i år. Haft tur med vädret, kanske inte så mycket här hemma men både i Göteborg och Stockholm var det fint.
Även om det känns bra just nu blir det nog som vanligt, om ett par dagar känns det väl som om man aldrig varit ifrån jobbet.
Linn har 2 jobb den här veckan stackarn, slutar sen på Hemfrid men jobbar nästa vecka på Jerrys jobb…sen blir det plugg.

Vore bra att ha något att se fram emot i höst, får väl försöka komma på nåt 🙂

~ av Pingolina på 13 augusti 2012.

2 svar to “Oljud”

  1. Men du slapp väl musikeländet idag??? Alltid något…

Kommentera

 
