Fynd och kräftor

Semestern lider mot sitt slut och det har varit den mest avslappnade på länge. Kom just på idag att jag inte har tänkt på jobbet än som jag brukar den sista veckan. Vi kollade ändå upp vilken schemavecka jag befinner mig i men inte mer än så.

Idag har vi flängt runt i Boländerna på ett antal affärer, först på jakt efter ett regnställ och stövlar till Elias vilket jag fann till slut…hoppas det passar oxå!
Målet var annars Kupan som var semesterstängt när vi var där i början på semestern. Nu var det öppet och rätt mycket folk. Jag fyndade ett par vaser, en ljuslykta samt en sockerburk, allt för 70 kr.
Gjorde ytterligare några fynd på diverse ställen såsom fryspåsar, flugsmällor, tops och en dammvippa 🙂

Vi har hunnit med en kräftfest oxå, så himla gott! Jag gjorde en ostpaj och så hade vi lite bröd till. Blev jättemysigt på balkongen under markisen. Regnet smattrade men kvällen var ljum och månen tänd.


En härlig måne hade vi.


Avslutade med espresso o en klubba
man skulle doppa.

~ av Pingolina på 08 augusti 2012.

2 svar to “Fynd och kräftor”

  1. Ser ju jättemysigt ut där på Ulrikas ”balle”, det gör väl inget om det regnar när man inte behöver få det på sig 🙂

Kommentera

 
