Grattis till Elias


Elias öppnar sina paket.

Sover lite halvdant om nätterna nu för tiden och i morse vaknade jag nån timme före klockan skulle plinga o kunde inte somna om men vi hade ju en kille som fyllde tvåsiffrigt så det gjorde inte så mycket. Drog mig lite och fick sen med mig hela syskonskaran för att sjunga en stump. Svårt att köpa presenter i år då han inte hade några stora önskningar men han verkade ändå rätt nöjd med det som blev.
Svårt att förstå att han blir hela 10 år, egentligen inte förrän strax före midnatt men ändå.

En del pyssel innan gästerna skulle komma…Johan skickades till affären, jag o Linn hjälptes åt med dammsugning, Elias skulle in i duschen o ballonger blåstes upp. Jag gjorde chokladbollar i sista stund och tårtan slängdes ihop så fort mamma kommit med färska hallon.

20120731-220936.jpg
Gott med tårta, hallon från mormor.

20120731-221007.jpg
Elias och fadern i bakgrunden.

Jerry och Ulrika kom lagom till kaffet var klart. Det fikades i omgångar, pappa och min syster kom lite senare o då var jag verkligen inte sugen på mer kaffe men tog en halv kopp ändå för att sällskapa med illamående som resultat, urk!

Lax var beställt till middag så det fixade jag.
Resten av kvällen har gått åt till packning, är ju dags för Stockholm och Pride igen. Trögt som 17 men nu har jag plockat fram så mycket så jag får väl knappt igen väskan. Har faktiskt dammat av boan oxå o tar med den i år.
Har varit så mycket annat här innan så jag har inte riktigt hunnit ställa om i hjärnkontoret än men det kommer. Blir ytterligare 4 nätter på hotell och att få sätta sig vid dukat bord, skönt att slippa vardagen ibland.

~ av Pingolina på 31 juli 2012.

Kommentera

 
