Göteborg dag 2

Vi vaknade till en härligt solig dag. Hissen direkt ned till frukosten.


Lila sken i hissen.


Elias frukost hela veckan.


Vaknade till en solig härlig dag.


Mot Universeum.

Vi gav oss iväg mot Universeum som första anhalt. Där var mycket folk så vi gjorde det rätt snabbt. Vi kollade på små fiskar och stora fiskar, jättehajar simmade ovanför våra huvuden.


Sjöstjärna på nära håll.


Färggranna birdies.

Regnskogen hastade vi igenom, där var varmt och fuktigt.


En dino flirtade med mig.

Uppe på taket hade man en utställning om dinosaurier. De var stora och både rörde på sig och lät. Elias tyckte mest det var larvigt tror jag.


Inte lika snäll förmodligen.


En rymdtoa som fick mig att tänka på Ulrika
av nån anledning, kiss o bajs ni vet 😉

När vi var nöjda knatade vi vidare mot intilliggande Liseberg där vi hoppade på en gammal spårvagn som var öppen, fläktade härligt i värmen.


Lisebergslinjen in till city.


Konduktör med gammaldags biljetter.


Så fin, vi åkte i en öppen vagn. Elias älskade spårvagnarna.

Från centralen gick vi längs kanalen mot Kungsportsplatsen där vi åt fish and chips innan vi kollade in Saluhallen och sen fortsatte mot Brunnsparken och Gustaf Adolfs torg där vi hoppade på Stinsens lilla busståg.


Vi tuffar runt i Stinsentåget.


Tuffetuff.


Dekoration i Arkaden tror jag det var.

Fikabesök i Arkaden innan vi tog oss till Paddan där jag visst råkade tränga mig en hel del men jag trodde allt folk som hängde över broräcket kollade in kanalen och inte att de köade. Ingen sa nåt hur som helst. Det var en fin liten båttur under ca 20 broar varav den lägsta kallad osthyveln var så låg att vi måste krypa ned på golvet.


Vi åker Paddan.


Under måånga broar.


Läppstiftet till höger.


Barken Viking som numera är hotell.


Kvinna vid havet eller sjömanshustrun.


Feskekörka sett från kanalen.

Tisdagen var full av aktiviteter. Efter en mellanlandning på hotellet åt vi pizza ett par hus bort. Det var lite b men okay.

~ av Pingolina på 28 juli 2012.

5 svar to “Göteborg dag 2”

  1. Hmpfff…. toalett… Kissåbajs…

    Men vilka härliga bilder! Jag blir alldeles glad när jag ser dem! Den där sjöstjärnan var fantastisk!!! Var den så stor, alltså, som den ser ut på bilden???

  2. […] Elias berättade om sin Göteborgsresa. Anna har skrivit om den och visar många fina bilder på sin blogg. Även här och här! Sista dagen i Göteborg skriver hon om här! De hade det toppenbra och även […]

Kommentera

 
