Packning på g


Ett exotiskt inslag i vardagen.

På gården pratas det om cirkus bland barnen. Cirkus Scott har slagit läger på ängen vid Gränby centrum och i tisdags när vi åkte förbi där knatade några elefanter och kameler omkring i gräset.
Jag tycker egentligen mest synd om djuren men nog hajade jag till när en elefant plötsligt dök upp framför mig, tycker ju att de är så fina!

Jag tvättar o tvättar och har påbörjat en del packning men mest slängt fram i högar det som kan behövas…ska sålla lite sen men det är svårt när man inte vet hur väder och vind blir. Just nu ser början av veckan lite sämre ut och sol i slutet.

Frida åkte just iväg till Stockholm igen och blir borta till tisdag. Känns skönt att hon har nåt att göra ett par dagar i alla fall när jag är borta. Mormor försöker locka med våfflor och hallon i stugan men vet inte vad de bestämt. 
Frida och Linn fick oxå en peng av mormor för att tex kunna åka till Åland över dagen, tror de försöker få med sig fadern och lillebror…

~ av Pingolina på 22 juli 2012.

Ett svar to “Packning på g”

  1. jag gillar inte heller djur på cirkus. Det är inte deras normala plats.
    Göteborg är en mysig stad, ha det så trevligt där!

Kommentera

 
