Planerat eller oplanerat

Det tycks visst inte bli någon riktig sommarvärme. Jag försöker ta tillvara på de stunder med sol som blir så i morse åt vi frukost på balkongen Elias o jag men inte var det varmt inte, kalla vindar. Det blev till att ta på sig t:shirt, bikini var alldeles för kallt. Har nästan ingen färg alls ju.
Linn och jag skulle bada häromdagen och möttes i Gamlis för vidare promenad till Storvad. Så fort vi slagit oss ned på filten gick solen i moln och vi fick stå ut med både skurar och framför allt bollar som flög kors och tvärs.
Något dopp blev det inte men vi fick frisk luft och en god lunch i det fria.


Skuggigt och mörkt men nära vattnet.


En av många.

Har kollat runt och planerat för Göteborgstrippen nästa vecka. Ju mer jag söker ju virrigare blir jag och känner att…äsch det finns massor med aktiviteter vi kan göra men vi ska ju hinna ta det lugnt och njuta av dagarna oxå så jag tror vi skippar alltför mycket planering och tar dagen som den kommer.
Är det strålande sol, ja då ska vi kanske ge oss ut på havet eller ta oss till ett bad och är det ösregn blir det museum och kanske bio eller nåt. Det enda som är spikat är Lotta på Liseberg som Elias vill vara med på. Tyvärr lite trista artister just på måndag men enligt en infödd brukar det vara en härlig stämning och upplevelse så vi får väl hoppas på det, vi kanske vinkar 😉
Läst så mycket om fisk och skaldjur nu så jag riktigt skulle vilja frossa i räkor och annat gott. Elias är inte lika frälst så vi får väl lösa det på nåt vis. Köpa med oss det var och en vill ha och sätta oss ute någonstans, bara det att skaldjur kan ju vara lite slabbigt…får ladda med våtservetter.

Annars känner jag mig ganska tillfreds med semestern i år. Tror alla små utflykter gjort mig gott. Jag gillar det helt enkelt, blir glad av det och så har vi har rätt kul ihop och gillar för det mesta samma saker.
Har hunnit ta det lite lugnt här i början sen jobbstressen släppte och har fortfarande 2 resor framför mig, först Göteborg och sen Stockholm. Hade varit mysigt med lite lantligt oxå men får jag lite hav nästa vecka kan jag vara nöjd.

~ av Pingolina på 21 juli 2012.

2 svar to “Planerat eller oplanerat”

  1. Jäkligt bra bilder med din mobilkamera! Jag blir mer och mer sugen på att byta…

Kommentera

 
