Innehelg

En regnig helg är snart förbi, typiskt nog skiner solen just nu.
Vi har bara tagit det lugnt och knappt stuckit näsan utanför dörren. Det behövs det oxå men annars var tanken en picknick.

Veckan som gick kändes lite stressad och hackig för min del, tänker mest på jobbet där. Ett par kollegor har redan gått på semester och man börjar känna att det är dags men jag har ca 4 veckor kvar.
Efter midsommar ska jag inta kontoret och jag gruvar mig lite. Hoppade in där ett par dagar nyligen och kände direkt hur stressad jag blev men det ska nog gå i år oxå. Har nog lite att göra med viljan att vara till lags och inte stöta sig med någon. Skönt att ha semestern att se fram emot om det blir tufft.

Frida har åkt på en dunderförkylning och är kvar hos Jerry t v men Elias är här och Linn, hon bor ju förresten här mestadels nu. Sommarlov för de 2 yngsta men här händer inte mycket så länge jag jobbar.
Ett bad invigdes här på orten igår och lite nyfiken är jag på att kolla in det när vädret tillåter. Är väl en 20-minuters promme härifrån men från Jerry tar det nog bara 5 min. Kanske nåt att ta till om det kniper.

~ av Pingolina på 17 juni 2012.

2 svar to “Innehelg”

  1. Jag blir på jobbet tills på torsdag em också, så vi får ta stöd i varandra =) Och du kommer att göra ett fantastiskt jobb på adm ochså, ta ingen skit, höj rösten & slå näven i bordet! Du är bossen nu =) Jag tycker du är grymt tuff som vågar ta detta jobb på sommaren, mycket ansvar men du klarar det galant! Du är en klippa med mycket erfarenhet och jag känner mig trygg med dig på jobbet. Go girl!

Kommentera

 
