Avslutning och slapp käft


Ute trots en del regn.


Sommarkramen är obligatorisk.


Lånar ett Eliasfoto av Jerry, fick inte till nåt själv.

Kvällen avslutades med skolavslutning för Elias del men sommarlovet får vänta till helgen. Det blir fritids veckan ut men i morgon är det stängt så han blir kvar hos mig i natt eftersom jag är ledig i morgon.
Traditionsenligt höll de till utomhus men det var verkligen på gränsen i år då det regnade lite smått större delen av tiden.

Vi avslutade med jordgubbstårta här hemma som är vår tradition och som jag minns att vi gjorde i ”min” familj oxå.

Tidigare under dagen hann jag jobba i ynka 3 timmar innan det bar iväg till tandläkaren för att fixa samma tand jag lagade i april. Den lagningen tappade jag snabbt och dessutom var ytterligare en bit lös så det blev en rätt stor lagning idag med bedövning och allt. Den ville aldrig släppa så jag hade stora problem att få i mig nåt ätbart. Bet mig i läppen hela tiden så jag fick liksom hålla ut den. Oroade mig lite för att det skulle bli en kostsam historia eftersom det blev mer omfattande än sist men det gick på garantin som tur var. Skulle ev få värk i några dagar men det moler lite bara som det kan göra när de bökat runt med bedövningsspruta och spännband nedkört i tandköttet.

~ av Pingolina på 11 juni 2012.

Kommentera

 
