Kicka på bussutflykt

Rensade gamla mobilen på de senaste bilderna tagna typ förra veckan.


Väntar på Fästmön vid Sivia torg efter en tur på stan.

Skenade på stan på måndagen för att köpa avslutningskläder till Elias. Ett par brallor i mellanlängd och en vit skjorta blev det. Innan dess tog jag bussen till mammas kolonistuga där jag bjöds på lunch, sill och potatis…gott!
Tyvärr var inte vädret det bästa utan det blåste riktigt kallt så vi fick sitta inne och huttra. 


Ett besök på Fästmöns jobb, modernt värre!

På tisdagen tog jag bussen till Ulrikas jobb. Trodde jag hade full koll, kollade busstidtabellen och visste precis vilka bussar som körde till området, hållplats och allt och hoppade på en sån…trodde jag. När vi närmade oss, det är stort där ute svängde bussen plötsligt ut från området mot stora vägen igen och hållplatsnamnen stämde inte alls längre men jag tänkte att den kanske svänger in igen men icke. Rätt vad det var hade vi hunnit ända fram till Sunnersta och då fick jag nog och hoppade av. Fick ringa det pinsamma samtalet till Ulrika som redan väntade vid den rätta busshållplatsen…vi fick oss ett gott skratt och så hoppade jag på första bästa buss tillbaka.
Tidtabellen var visst inte aktuell nu när det byggs så förbenat där.

Vi käkade thailunch och så fick jag rundtur i huset. Det planteras och satsas enormt, måste vara hundratals om inte tusentals plantor, träd och annat.


Någon sorts behållare för vatten tror jag, skvalpade i alla fall.

Hoppade av på stan igen och kollade lite på Myrornas bl a. Slog till på en iPhone, fast inte på Myrorna då förstås utan på Telia. Varit sugen ett tag. Min gamla var inte så gammal men man känner sig ju helt ute. Allt handlar om appar numera. Fick nästan ångest sen efteråt men fin är den 🙂


Det bidde en iPhone till mig oxå.


Väntar återigen på Ulrika men på annan plats.

~ av Pingolina på 07 juni 2012.

5 svar to “Kicka på bussutflykt”

  1. Äntligen! Det här inlägget har jag väntat på!!!
    Puss, Kickan! 😛

  2. Härliga bilder!
    Grattis till din iphone! Kolla om det finns en bussapp. Det har vi här. Jag använder den dagligen. Toppen i Göteborg , där man bygger om och har evenemang som orsakar omläggning i trafiken. Suverän.
    Kram!

    • Tack och tack 🙂
      Jodå nu har jag minsann UL-appen (Upplands lokaltrafik) på min fån samt lite annat smått och gott.
      Kram!

Kommentera

 
