Kortbralla på


En ledig midsommar i år.

Jag mer eller mindre tvingade på Elias shorts i morse och så fort jag kom hem försvann solen men det är ändå nästan 20 grader så det borde han klara. Han är väldigt frusen på morgnarna när han är nyvaken men egentligen är han väldigt varm av sig så jag tänkte liksom lite framåt. Han kommer sig inte för med att byta själv om jag bara skickar med.

Jag har ätit frukost på balkongen, startat en maskin med tvätt och fått iväg Frida till skolan. Linn har varit hemma ett par dagar med yrsel och har en läkartid idag.
Själv är jag ledig och tänkte ta en dans med sugarn. Ev kommer mamma i em, det var ett tag sen.

På tal om ledigt har jag äntligen fått veta att jag blir ledig i midsommar. Det är min jobbarhelg men eftersom jag går på det administrativa på måndagen efter skulle jag få jobba 7 dagar i rad och det känns lite mastigt. Råkar ha ledig dag på midsommarafton dessutom så det känns rätt okay måste jag säga. Kan man nästan låtsas att man har ett ”vanligt” jobb och är ledig som de flesta andra 🙂 
Har inga planer alls än så länge men en sillbit eller två brukar det bli.

~ av Pingolina på 24 maj 2012.

Ett svar to “Kortbralla på”

  1. Vädret är verkligen varannandagsväder !! va skönt att du får ledigt på midsommar !!!

Kommentera

 
