Mellanhandling, sol och den lilla laxen

Större delen av dagen har passerat och jag har mest tagit det lugnt. Kände mig trött och seg i morse så klockan blev över 9 innan jag kom ur sängen.


Lite läskande glass.

Efter en varsin dusch tog Linn och jag en cykel med oss för att handla. Vagnen jag brukar använda är kvar hos Jerry den här gången och min axel pallar inte för tunga matkassar längre. Det gick utmärkt men var lite trögt på hemvägen då däcken var rätt platta.
Varma och svettiga bytte vi om till shorts och linne, greppade en varsin liten Twister och satte oss på balkongen i det soliga vädret. Riktigt skönt!
Där satt vi en god stund och glodde på grannar och irriterade oss på ett och annat.

Under tiden körde jag en maskin med tvätt och en med disk. Resten av städ och röj har fått vänta, i morgon kanske jag har mer energi, hoppas kan man alltid.


Lax, potatis och sparris åt jag idag.

Ett glas rosé blev det till kvällens lax, lite för surt för min smak…lite Fanta i hade kanske gjort susen 🙂


Har ett vackert träd utanför kök och balkong men omöjligt att
fota rättvist.

Såg ett randigt moln idag 🙂


Moln kan tydligen vara randiga oxå.

Nu ska vissa visst ta fram sitt lördagsmys…undrar just om det blir nåt för min del?

~ av Pingolina på 19 maj 2012.

Kommentera

 
