Borta bra…

Åter hemma hos mig och alla barn är här utom Frida som är på egna äventyr. Elias som varit ledig från skolan hängde med Jerry på jobbet idag så jag hämtade upp honom på stan efter jobbet.


En spanjor att smutta på.

Av någon anledning har jag varit sugen på vin hela veckan, ja typ sen vi bjöd våra kunder på vin i helgen när jag jobbade. Därför passade jag på att besöka systemet innan jag mötte upp Elias. Köpte ett par halvflaskor bara eftersom jag är ensam i helgen och det räcker för mig. Ett rött spanskt och ett rosévin, oxå det spanskt ser jag nu när jag kollar och det röda passade utmärkt till dagens middag och kvällens ost.

Resten av helgen är oplanerad men några små måsten finns det alltid. Måste tex handla hem mer mat för idag fick jag bara med mig dagens middag från affären eftersom både Elias och jag hade annan packning. Lite tvätt och städning kanske och så vill jag gå ut om vädret tillåter.

~ av Pingolina på 19 maj 2012.

Kommentera

 
