Sommarplaner

Både disk och tvätt är igång, blommorna är vattnade, sängen bäddad och packning påbörjad. Det blir liksom en liten procedur och en del att komma ihåg de här fredagarna när jag åker till Ulrika och ska vara hemifrån en vecka. Åker inte till världens ände så det är inte katastrof om jag glömmer nåt men försöker komma ihåg allt ändå.

Låg och funderade lite igår, tänk så fort ett halvår passerar ändå. Julen och hösten känns inte så långt borta och nu är det skolavslutning om en månad och sommar på g…nästan läskigt!
Efter midsommar ska jag jobba administrativt men det blir bara 3 veckor i år, kanske bra för min nervösa mage. Det är en enorm press ibland att få in personal. Föredrar oxå att jobba där första perioden, då får jag förhoppningsvis lite mer pengar i lönekuvertet till semestern. Jobbar ju heltid de veckorna och jag brukar dessutom få lite kompensation för missad ob.

Göteborg blir det i slutet av juli med Elias, hotell och tåg är bokat. Har kikat lite på aktiviteter och det verkar inte bli några problem. Hans enda önskan än så länge är att åka spårvagn och kanske Lotta på Liseberg 🙂
För övrigt hoppas jag på Pride, biljetter är bokade iaf.

Fan, nu regnar det igen…

~ av Pingolina på 11 maj 2012.

2 svar to “Sommarplaner”

  1. Göteborg, det låter trevligt !!! Sen kanske vi stöter på varandra på Pride i år igen, har inhandlat biljett vi åsså !!

Kommentera

 
