Gamlis högar och loppis i Ulva

Söndag och soligt väder. En liten sovmorgon och idag var jag verkligen inte lika pigg som igår. Träningsvärk i benen av nån anledning och huvudvärk. Efter en tablett och lite frulle tog vi en tur till bakluckeloppisen i Ulva. Massor med bilar och en hel del försäljning. Vissa var otåliga och andra irriterade men jag försökte njuta lite ändå.
Det var riktigt vackert väder men vinden isande kall ute på slätten. Ett par fynd blev det.


En mjölkkanna.


En femma för ramen, vykortet har jag köpt på Fotografiska.

Perfekt att få ett av alla kort inramat. Har både foton, affischer, vykort och en litografi som jag vill rama in men ramar är så förbaskat dyra. Litografin är ganska stor och i samma serie som den Ulrika fick för ett par år sen och den lämnade jag in för att få det lite proffsigt gjort men det handlar om tusenlappar jag inte har just nu.

Efter Ulva åkte vi till Gamlis för den utlovade glassen. En varsin strut och dryck vid den soliga väggen men jag frös som bara den i blåsten. Eftersom man numera får gå på några av högarna passade vi på att kämpa oss upp på den högsta.


Elias långt där uppe.


På den blåsiga toppen.


Även jag har tagit mig hela vägen upp.


En härlig utsikt.

Sen for vi hemåt i den varma, sköna bilen.
Lite slappa på sängen och lite förnödenheter från Ica innan Ulrika gav sig av hemåt för jobbvecka.
Jag ställde mig vid spisen för att fixa middag lite snabbt. Mycket enkelt idag, korv och pommes.

I morgon bitti är det senast halv sex som gäller och såna dagar brukar jag förbereda allt jag kan kvällen innan, både Elias och mina kläder ligger framlagda, frukostmackor och lunch ligger färdigt i kylen (Elias äter sina på fritids och jag tar min till fikat på jobbet) och väskorna är klara så långt det går. Min yoghurtskål står till och med på bordet tillsammans med medicin och blodsockermätare och annat smått som ska med.
Bara att hälla upp och slå sig ned 🙂
Överdrivet kan tyckas men det går liksom på rutin sen och man slipper slamra i skåpen och leta efter saker o ting. Elias väcker jag så sent som möjligt så han hinner slänga på sig kläderna och in på toa. Är jag ensam hinner jag på en halvtimme men med Elias behöver jag trekvart.

~ av Pingolina på 06 maj 2012.

3 svar to “Gamlis högar och loppis i Ulva”

  1. Vykortet blev ju jättefint i ramen! 😀

  2. Men jag ser ju inte klok ut, som vanligt… 😦

Kommentera

 
