Värsta städtanten

Känner mig som värsta tanten ibland, före nio hade jag skurat kök och badrum, startat en maskin tvätt samt röjt i köket. Det är sånt som min mamma skulle kunna göra 🙂

På tal om mamma, hon och L bjöd mig och Ulrika på middag vid kolonistugan i tisdags. Härligt väder och god mat.
En stuga var till salu ett par tomter bort och vi kikade runt lite då ägaren inte var där. Snacka om att bli sugen!
Stugan kändes mest som ett skal med en massa skit och inte ombonad alls. Tydligen har de tillbringat mesta tiden utomhus. Där fanns vindruvor ropade närmaste grannen som tyckte vi skulle slå till för det var så trevliga grannar på båda sidor.
Man kan ju få drömma lite.

Lite frukost har jag hunnit med i sällskap av Linn som oxå klev upp hyfsat tidigt. Nu är det bara hängning av tvätt och en dusch som ska till innan jag är helt redo för…ja jag vet inte riktigt vad men Ulrika dyker väl upp så småningom.

~ av Pingolina på 05 maj 2012.

Kommentera

 
