En kväll med Adele

Fredag kväll och jag är hemma hos mig igen efter en dryg vecka med Ulrika. Känns alltid lite tomt i början.
Slutade redan ett idag, lite lagom innan ledig helg. Linn och Elias mötte mig på Ica och så handlade vi lite gott till middag, kväll och frukost. Vi blev ganska fullpackade men när man går och småpratar tänker man inte på att det är jobbigt.

Vi röjde undan det värsta här hemma medan vi väntade på kaffet. Linn var gullig och dammsög och jag tog disken och så planterade jag 3 små ynkliga penséer på balkongen. Inte för att det verkar bli nåt balkongsittarväder i helgen men nån gång blir det väl det hoppas jag.
Var hem som hastigast härom dagen med väskan jag hade i Stockholm men jag hade inte packat upp allt så det har jag oxå pysslat med. Blev ingen storshopping men ett par vykort från Fotografiska, 3 Hellbergböcker från ett antikvariat, en minnespryl från Wasabesöket, marmelad och curd från English shop och så hittade jag en axelremsväska i skinn på rea men ändå ganska dyr.

Nyss hittade jag en hel konsert med Adele på youtube som jag tänker kolla på. Tycker hon är häftigare live och favoriten är helt klart Set fire to the rain.

I morgon väntar bland annat restaurangbesök och Elias har flaggat för tidig uppgång, Hemglass börjar visst köra sina sommarturer 🙂

~ av Pingolina på 04 maj 2012.

Kommentera

 
