Taskig planering


Mitt läckra nougatägg, nästan synd att förstöra.

Har haft en rätt ensam påsk men det är ju delvis självvalt. Grabbarna är ju här förstås men jag har saknat någon vuxen att dela allt med, inte nödvändigtvis fira men laga o äta god mat, goffa godis och mysa. Någon jag själv valt (Ulrika förstås) och inte bara för att man är släkt.
Var bjuden till pappa som vanligt på påskafton men jag tackade ju nej till det. Han lät så snopen och jag fick väldigt dåligt samvete för att jag liksom inte hade någon giltig anledning förutom att killarna inte ville åka. Vet att han ändå hade huset fullt och knappast behövde sitta ensam men ändå.

Vi åt gott igår och på kvällen njöt jag av ägget jag fick av Ulrika. Det var ett riktigt ägg fyllt med nougat, väldigt mäktigt!

Idag kom mamma och Lasse på lite fika. Det var ju ingen stor grej men det höll oss igång hela fm att förbereda. Lite sovmorgon först och frukost. Sen duschade vi hela högen, dammsög och plockade lite och jag bakade en tigerkaka att bjuda på.
Vi hade rätt trevligt hur som helst. Pratade lite om sommaren bl a. Har tänkt mig en tripp till Göteborg ev, med Elias då. Tar gärna emot tips på aktiviteter och boende och annat som kan tänkas vara av värde, ös på!

Klockan är strax 16 och jag har inte planerat någon middag överhuvudtaget och jag tror dessvärre att skafferi och kyl är rätt tomma. Inte så smart va?

~ av Pingolina på 08 april 2012.

2 svar to “Taskig planering”

  1. Puss, lilla rotmos!!

Kommentera

 
