Presenter och håriga pajer

Kom knappt ur sängen i morse för jag var så stel och ond i ryggen. Har bara inte råd att vara hemma igen och den känns lite bättre nu så jag hoppas klara av de 3 jobbdagar jag har framför mig.

Elias ska tillbaka till Jerry idag  o stanna fram till fredag då han kommer tillbaka till mig. Det blir bara jag och killarna i helgen och vi har nu bestämt oss för att vara hemma själva. Frågade vad de ville äta och Johan ville hellre ha hasselbackspotatis än påskmat och Elias hakade snabbt på så vi äter lax och hasselbackare på lördag, kanske lite prinskorv och köttbullar på fredag och så finns det ägg och sill om jag vill ta en bit. Känns skönt att få vara hemma en storhelg för en gångs skull.

Igår mötte vi upp mamma på stan. Åt lunch på Macen först. Sen kollade vi på böcker och lite surt blev det när jag inte ville köpa en bok för flera hundra, köpte ett frågespel istället och han tinade upp så småningom.
Jag fick en födelsedagspresent av mamma i form av ett par dojjor. Stor beslutsångest som vanligt och jag var fortfarande inte riktigt säker när jag kom hem men jag tror jag behåller dom.


Min första present, förhoppningsvis bra gåskor till weekendtrippen.

Efter den beslutspersen var det dags för kaffe och saft så vi styrde kosan mot Stationen. Mycker mer folk än sist och favvofåtöljerna var förstås upptagna men mysigt ändå. Elias kollade på tåg och vi njöt av kaffet.
Vi skiljdes åt och vi tog bussen förbi Ulrika för att lämna av ett påskägg jag köpt till henne men inte hunnit lämna. Till mig fanns oxå ett ägg hon köpt, i samma stil men andra färger…jag skrattade när jag såg det. Storskrattade gjorde vi oxå när jag insåg vad jag messat henne, lämna din sak blev till kamma din paj när inte glasögonen var på. Ulrika fattade inget, konstigt! 🙂


Ulrikas ägg i favoritfärgen blå.


Mitt ägg med sitt spännande innehåll.

~ av Pingolina på 04 april 2012.

5 svar to “Presenter och håriga pajer”

  1. Älskling, ha en bra påsk!!!
    Pussar!

  2. hahaha =) Kamma din paj….Jag hatar det där. Har du sett på Ellen Degeneres show, där har hon ju felstavade sms ibland….Jag skrattar tills jag ligger dubbelvikt & glider ur soffan =) Glad påsk!

    • Ja det kan bli hur tokigt som helst. Folket på bussen glodde på mig och Elias som gapskrattade, vi såg liksom håriga pajer framför oss 🙂
      Har sett Ellen nån gång men missat sms:en tror jag. Glad Påsk till dig oxå!

  3. […] brukar jag inte ha för vana att samla på håriga pajer, men till sist redde det hela ut sig. Anna hade […]

Kommentera

 
