Påskigt


Lite glest mellan gaddarna.

Min tur att få njuta av påskkärringen som Elias gjort på fritids, himla läcker! Rätt stora och avancerade projekt de gör på fritids ibland.
Är ledig lördag o söndag i påsk så vi blir nog här mestadels men bara jag och grabbarna. Frida är borta hela lovet, Linn tror jag stannar hos Jerry och Ulrika åker till sin mamma på onsdag. Har en inbjudan till pappa på påskafton som vanligt men det lutar åt att vi fixar nåt enkelt här hemma istället. Det visar sig.


Kärringen i all sin prakt.

Hör äntligen ljudet av sopbilen utanför (den som sopar upp all sand), då är det vår!
Vår ja, i lördags morse när jag knatade till bussen var det typ driv-is och hagel…lånade fästmöns Helly Hansen för jag hade ju bara tunna jackan med mig. Jag frös inte men ibland fick jag verkligen ta i för att komma framåt i blåsten.


Fotade alla träden vid busshållplatsen på morgonkvisten.

Länge sen jag sov så mycket en jobbhelg och ändå var så himla trött. Borde man inte bli pigg nu när ljuset kommer? I lördags blev det väl något senare men annars har vi legat i sängen runt halv tio. Det tar iofs rätt hårt på mig när barnen är här och jag måste upp tidigt varje dag även om jag är ledig men ändå.
Idag fick jag sova lite extra men hämtade Elias hos Jerry strax efter 8 i morse. Vi väntade på att Ica skulle öppna och var inte här hemma förrän närmare 10, då var vi riktigt sugna på frukost.

Har pysslat lite, tvättat, sugit och plockat fram lite påskpryttlar. Elias har en kompis här och just nu fnittras det väldigt inne på hans rum, lite nyfiken blir jag 🙂

I morgon har vi stämt träff med mamma på stan och vi har tänkt oss en fika på Stationen enligt Elias önskemål. Hoppas det inte blåser lika kallt som idag.


En lite tupp i mitt ris.

~ av Pingolina på 02 april 2012.

8 svar to “Påskigt”

  1. Å jag vet vem den påminner lite om med den autostradan mellan framtänderna! 😆

    Men kärringen är verkligen tjusig! Vilket arbete!

    Är så nyfiken på bilder du har messat! Jag har en liten sak till dig också, men den står på nattduksbordet här i New Village!!! 😛

  2. Nä men åh va fin gumma !! Med tänker som är större än ögonen så behöver man nog bara två !!!

    Glad påsk till dig och gänget !

  3. Glest mellan gaddarna var det ja *skrattar hysteriskt ) och jag vet att vi skrattar åt samma sak 🙂

    Och absolut inte åt Elias påskgumma som är väldigt fin !
    Kram

Kommentera

 
