Muntergökar


En lustig blomma jag fotade hos en av våra kunder för ett tag sen.

Hade en hemsk natt i natt. Jag var skittrött när jag kröp under täcket vid halv tio men efter att ha läst nån timme var jag helt plötsligt hur pigg som helst och vände och vred på mig bra länge. Hade nyss somnat när jag vaknade vid 2 med världens hjärtklappning, trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig. Kände oxå att jag tappat känseln i läpparna vilket är ett tecken på lågt blodsocker så det var bara till att kliva upp och kolla för att sen pula i mig en banan.
Hjärtat bankade fortfarande hårt och jag hade faktiskt lite ont oxå så jag blev lite smånojig och det tog lång tid innan jag kunde koppla av och somna om, typ lagom till det var dags att gå upp vid halv 6.

När jag kom till jobbet var vi först en kort men det löste sig och jag hann äntligen med att städa rummen jag är ansvarig för. Får så dåligt samvete när jag inte hinner med det och när anhöriga själva sopar eller så för att de tycker det är skitigt. Det är nackdelen med att jobba 75%. Man är oftast på jobbet de tider när det är som mest intensivt och mycket att göra så det är svårt att hinna med sina extra sysslor.
När det började dra ihop sig mot hemfärd messade Ulrika och erbjöd skjuts, hur underbart som helst! Fick både lite handlat och kunde hämta Elias lite tidigare än vad som var sagt, 16.45…så länge har han aldrig varit på fritids förut.

Här hemma har det varit muntert på fler håll idag. Frida stannade kvar i skolan på em och gjorde bra ifrån sig mot grabbarna när de spelade tv-spel så hon var på väldans gott humör, Linn hade dels shoppat lite bra och billigt idag och fick sen veta att hon får tillbaka på skatten och jag ser ut att få en bättre lön än vad jag väntat mig trots vab.

Elias tycker att vi ska börja promenera på kvällarna efter maten några gånger i veckan så det har vi oxå gjort i kväll. Var väl ute en dryg halvtimme i alla fall. Nu brukar vi ju gå ganska mycket ändå i mina veckor eftersom det är en bit till skolan men det är ju skönare när man inte har en buss eller tid att passa och man kan gå vart man vill.


Hittade en torkad växt som jag tyckte var lite fin.


Utan blixt…

~ av Pingolina på 26 mars 2012.

2 svar to “Muntergökar”

  1. Vilka häftiga bilder!!

Kommentera

 
