Bloody Sunday


Ett mindre blodbad på em.

Hoppas ingen svimmade av den blodiga inledningen!
Insulinnålen måste ha suttit i ett blodkärl igen, tror det är andra eller tredje gången genom alla år med pump som det blivit så. Det tom pumpade ut ett tag, lika fascinerande varje gång 🙂

Innan blodbadet har vi bland annat varit ute på promme. Klädde mig för tunt  tyvärr så det var nästan lite plågsamt på sina håll där blåsten låg på. Vi spanade efter vårblommor och såg både tussilago, några krokusar och faktiskt blåsippor men de var få.


En blåsippa som blev väldigt blekfisig på bild.


En ensam stackars tussilago mitt i det gråa.


Mitt promenadsällskap idag.

Ulrika åkte hem på em och vi andra har ätit våfflor förstås…iaf jag och de två yngsta.

Igår åkte vi ju hem till min pappa som fyllt år i veckan. Där bjöds det på tårta x 2 som vanligt, smörgåstårta först och så frukttårta på det. Han ville egentligen inte ha nåt men blev ändå glad för orkidén vi köpte med oss.

Nu förbereder jag för jobb och skola tidigt i morgon bitti. Senast 6.20 går vi hemifrån om vi ska hinna. Nu hoppas jag att vi alla håller oss friska ett långt tag framöver.

~ av Pingolina på 25 mars 2012.

4 svar to “Bloody Sunday”

  1. Iiiiiiiiiiiiiii!! Hur kan du tycka att det är fascinerande när blodet pumpar ut..??? *mad* När upptäckte du detta???

    • När jag skulle byta nål igår efter att du åkt hem typ…tur för dig det, annars hade du väl legat på golvet med fötterna högt 😉

  2. Det skulle stå 😡

  3. Jaa, jag hade dååånat!………….

Kommentera

 
