Droppande kran


Min räddning just nu…

Kände att en förkylning var på g i helgen men kämpade på och jobbade i alla fall. På söndagkvällen bröt det liksom ut ordentligt och jag har varit hemma sen dess. Näsan rinner fortfarande och jag nyser, har huvudvärk av o till och är allmänt seg men inte döende 🙂

Hade en tid hos tandläkaren igår för att fixa en fraktur. Hade redan skjutit upp det en gång och man får vänta typ en månad om man måste ändra tid så jag blev rätt sur när jag blev sjuk precis när det var dags. Till min förvåning var jag välkommen ändå om jag kände att jag orkade…det gjorde jag egentligen inte men jag tog en tablett och nässpray och kände mig hyfsad ett tag.
På en kvart hann de fixa till tanden, ta bort lite tandsten samt slipa av ett par vassa hörn…perfekt!

Vi har glott både på film och tv, i måndags hade jag sällskap av Ulrika som vilade ut efter en gastroskopi.

Det är dags att söka semester och kolla upp saker o ting inför sommaren så idag har jag trots seg skalle försökt få ihop ett schema som ska funka för Jerry och mig i sommar när det gäller jobb, semestrar och barnen. Det behövs för att det ska flyta på så bra som möjligt. Fick till det hyfsat men jag kanske har glömt nåt.
Det blir en blandad kompott med egen tid och barntid, ungefär lika mycket i var. Några frågetecken finns det som vanligt när det gäller Elias och passning men det brukar lösa sig efter hand.

Ulrika och jag kan inte planera nåt ännu då hennes framtid inte är spikad. Vi har några att ta hänsyn till oxå så vi kommer en bra bit ned på listan. Om ca en månad har vi i alla fall en hotellweekend att njuta av och förhoppningsvis blir det Pride senare i sommar. Känns ju nästan lite hoppfullt 🙂

~ av Pingolina på 21 mars 2012.

Ett svar to “Droppande kran”

  1. Min lilla snorkråka, krya på dig genast!

Kommentera

 
