Seg måndag

Idag känns det absolut som helgens två lediga dagar var alldeles för lite. Har dragits med huvudvärk hela dagen och tabletterna låg förstås hemma.
Måndagar brukar ofta vara lite puliga på jobbet, en del har jobbat helg och är trötta och vi andra känner oss lika trötta som om vi skulle ha jobbat hela helgen.

På vägen hem kroknade jag ordentligt och fick kämpa sista biten. Trött och irriterad klev jag in genom dörren och föste undan alla som kom i min väg. Då först kände jag att blodsockret låg på low, kanske det som påverkade min ork men Linn hade fixat kaffe och det var precis vad jag behövde. Efter ett par muggar och en macka var jag tillbaka på banan.

Många är sjuka både på jobbet och i skolan, nästan halva Elias klass var hemma idag med halsont och feber. Hoppas det var den sjukan han hade sist och inte blir sjuk igen nu. Johan har oxå varit risig några dagar men idag kändes visst halsen bättre. Trots att jag känner mig slutkörd ibland verkar immunförsvaret ok, har klarat mig länge nu…vågar man säga det?

~ av Pingolina på 12 mars 2012.

Ett svar to “Seg måndag”

  1. Lilla sötnos, kan se scenen framför mig när du kommer in och föser undan folk… Men inte blir varken du eller Elias sjuka nu, neeej!

    Puss på läppen!

Kommentera

 
