Panta mera

Hade ställt klockan på 7 för att ta på mig nåt enkelt i klädväg och öppna ett par dörrar så jag skulle höra dörrklockan ifall ventilationsgubben skulle vara tidig. Var mer död än levande och slängde mig ovanpå sängen men det var stört omöjligt att somna om. Klev upp vid 8 med pangknack som vanligt och hann nästan äta frukost innan det ringde på dörren. Han bytte filter i alla dosor som sitter på väggarna i de flesta rum och sa att nu skulle det bli drag. Jag som redan tycker det drar kallt när man sitter i tv-soffan, oskönt att bli kall om nacken. Värmen i köket var däremot inget att göra åt tyvärr, ligger ju ständigt på 23-24 grader där trots att elementet är av. Vid matlagning kan det bli uppåt 27-28 grader vilket är olidligt.

Vi bestämde oss för en lugn dag hemmavid. Jag har bara varit till Ica en sväng för att handla det nödvändiga som var en hel del. Det blir spagetti och köttfärssås med nyriven parmesan i mängder och ev några jordnötter i enligt Elias önskemål.
Varför känner jag mig alltid så trashig när jag släpar med mig pantflaskorna? Det handlar ju inte bara om pengar utan även om plats i städskåpet. Idag hade jag 3 stora kassar med mig.


Skapligt med pant.

I morgon bär det iväg till mamma på lunch och lite födelsedagsfika kanske. Hoppas Elias håller formen, ser en aning hängig ut och hostar lite. När vi ändå är i stan kanske vi kollar efter skridskor oxå.

Magen börjar visst knorra, kanske dags att dra igång spisen…


Efter allt tittande på brittiska inredningsprogram tycker jag att
en AGA vore rätt läckert men då får jag nog panta mera.

~ av Pingolina på 20 februari 2012.

Kommentera

 
