Hatta hit o dit

Jobbhelgen är slut för denna gång och jag är hemma i Himlen igen. Blev bara ett par nätter hos Ulrika eftersom Elias ska vara med mig mån-ons. Hämtade hem honom i kväll så får vi kanske sova lite i morgon bitti om inte ventilationsgubbarna dyker upp förstås. På lappen står det mellan 7-16, ganska stort glapp liksom.
I vanliga fall brukar jag lägga en extranyckel i tuben som de kommer åt och kan gå in själva men nu ska de in i sovrummen och greja. Där vill jag helst inte bli överraskad.

Härom dagen blev jag med brandsläckare. Har länge tänkt att vi borde ha nåt mer än bara brandvarnare men det har inte blivit av. En snubbe ringde på dörren och ville pracka på mig en och jag nappade denna gång.
Fick återigen bekänna färg då han såg min ring och naturligtvis tog för givet att det var en han, suck!


Min nya kompis står redo för uppdrag.

Vi har inga planer ännu mer än ett besök till mamma på tisdag eftersom hon fyller år i veckan. Hade väl tänkt att vi skulle komma ut lite men vädret får nog styra. Dessutom är Elias visst lite snuvig igen, suck!
Om det blir så illa ska vi nog inte bli sysslolösa ändå. Vi har fortfarande den stora legosatsen från jul kvar att bygga och filmer finns ju i mängder.

~ av Pingolina på 19 februari 2012.

Kommentera

 
