Ögonblick som förändrar livet

Igår hann jag bara hem och vända efter jobbet. Efter en dusch och lite kaffe tog jag bussen mot stada igen för att möta upp Ulrika och Fatou vid Heidan där vi åt middag på Trädgården. Trevligt!
Huvudanledningen till att vi träffades just där var annars att vi gemensamt skulle gå på en föreläsning med Annika Östberg i Lötenkyrkan. Fatous pappa slöt oxå upp lite senare. Massor med folk och många från Storvreta. Hörde siffror som 500 pers och att kanske så många som 100 hade blivit avvisade, en del trots att de förbokat.
Inträdet var 100 spänn och då ingick fika efteråt, kaffe och stora kanelbullar.


Annika Östberg. Foto av Fredrik Sandberg/Scanpix.

Ögonblick som förändrar livet är titeln på hennes senaste bok och även föreläsningen gick under det namnet. Den innehöll det mesta. Man både fnissade och rördes. 
Små val man gör kan få enorma konsekvenser för resten av livet.

~ av Pingolina på 16 februari 2012.

2 svar to “Ögonblick som förändrar livet”

  1. Henne hade jag velat lyssna på. Hoppas hon kommer tillbaka. Hennes bok är den som jag ska ”träna” mig på för att komma tillbaka till läsningen. (;-)

Kommentera

 
