Amarone och Roma

Är mitt i en intensiv jobbarvecka med tidiga morgnar nästan varje dag och bara en dag ledigt. Blir inte mycket skrivet då inte.

Helgen bestod av jobb, mello, film, god mat och ett underbart gott vin…nog det godaste jag druckit och med nästan 300 spänn för en flaska vore det väl galet annars.

I måndags mötte jag upp Linn och vi tog en titt på marknaden i stan. Kallt som 17, fingrarna blev alldeles stela och olydiga så fort man tog av sig vantarna för att titta på nåt intressant.
Efteråt tog vi en tripp till Italien och Kafé Roma för att värma oss. Vi passerade både Broströms och Coffeehouse by  George innan vi slutligen valde Stationen och Roma.
Där var det lugnt, mysigt och varmt. Mysigt att ses bara vi två!


Rejäla fåtöljer, gott fika och sött sällskap 🙂


Utsikt mot det bågformade hotellet som öppnar i Maj.

Det jag fick med mig från marknaden var ett par överdragsbrallor som jag ska ha när jag knatar med Elias till skolan kyliga dagar. Sist tappade jag känseln även på baksidan av låren och ned på vaderna, väldigt obehaglig känsla.
Ett gäng strumpor, 14 par för 100 spänn. Bara skit tror ni men de håller riktigt bra vet jag sen tidigare. Runt 7 kr paret är rätt okay tycker jag.
Inget godis alls men en god dessertost, Whiskeyädel.

Osten åt vi till middag med lite kex, några andra ostar samt ett glas rött så där en helt vanlig måndag. Ibland känns det bra att vara lite ”olydig” 🙂
Det straffade sig nästan direkt. Magknip och annat elände, så nära en kräkning man kan komma men det tog en annan väg och vips mådde jag som vanligt igen.

I morgon åker jag till Jerry efter jobbet för att vara med barnen där till fredag då vi knatar hem till mig. Jerry åker till London i morgon bitti och det blir smidigast att sova där så det blir närmare för Elias till skolan. Jag börjar tidigt så det är Linn som får väcka honom och se till att han kommer iväg.
Det kommer att kännas konstigt att sova där men så får det bli.

~ av Pingolina på 08 februari 2012.

2 svar to “Amarone och Roma”

  1. Så härligt när man kommer till ett fik som har så där sköna fåtöljer…mycket mysigare än hårda stolar.

    Inte behaglingt att frysa så man tappar känseln, klokt att köpa ett par överdragsbrallor !

    Ja jag såg att ni moffa finvin (hos Tofflan) … gott att gotta sig ibland ! 🙂

  2. Vilka fåtöljer! Ser ju ursköna ut!!! 😀

Kommentera

 
