En skopa ovett

När jobbhelgen ligger framför en känns den evighetslång och tung men så fort man klarat av lördagens pass är den ju nästan över och förbi, bara morgondagen kvar liksom 🙂
Skulle bara ha jobbat lördag och söndag denna helg egentligen men blev inbeordrad att jobba några timmar igår kväll oxå. Det kändes rätt okay då jag ändå inte hade några planer, skulle bara lämna barnen hos Jerry på em. Dessutom var det röd dag och att bli beordrad ger ju högre ersättning. Sen att det blev en rätt stressig kväll kan man ju inte veta innan.
Idag har jag dessutom blivit mer eller mindre utskälld samt haft världens diskussion, hoppas det blir mindre av den varan i morgon. Tur att man får en del rara ord oxå, att man är en ängel och så 🙂

Fästmön var så söt och körde mig hem via Ica. Johan och jag mumsade på fläskkött och potatisklyftor till middag och jag har ätit liite lördagsgodis men nu ska jag plocka fram nåt lite mer salt och ett glas rött tror jag bestämt. Sjunker sen ned i soffan för att slänga ett öga på Barnaby och gänget.

~ av Pingolina på 07 januari 2012.

3 svar to “En skopa ovett”

  1. Sötnos, du som är så snäll och go skulle inte behöva ta ovett från nån, juh!
    Puss!

  2. Håller med Tofflan! Vilka var det som skällde på dig?!! Ge dem till mig så ska jag visa hur man skäller!!

  3. Tofflan och Jerry – riktigt så enkelt är det ju inte men tack för ert stöd 🙂

Kommentera

 
