Julen


Lite spaning på klapparna.

Sista juldagen idag då och jag har tydligen överlevt den här julen oxå 🙂

Lite hattigt har det varit då jag jobbade julafton och idag men var ledig igår. Tidiga morgnar och jag har sovit dåligt större delen av veckan så mina ögon är rejält svullna. Både julafton och juldag har jag varit hos Jerry och barnen. Ätit men inga större mängder, proppad blev jag ändå. Tomten och en massa  klappar förstås, mest till barnen men även jag fick en hel del…vin, choklad, pengar, fotbad, böcker, hushållsprylar och ett gosedjur bl a.
Igår var barnen på sina rum så vi kollade på film jag och Jerry, Jägarna 2…rätt okay.


Han kom i år oxå den skojfriska tomten.


Mario kart Wii, kändes skumt att styra med en lös ratt bara.

Ulrika väntade utanför jobbet när jag slutade. Vi handlade som hastigast på Heidan innan hon körde hem mig, saknar mycket!

Idag åt vi själva Johan och jag och det blev faktiskt julmat igen. Gjorde en ny Jansson och så fräste vi på de sista köttbullarna och korvarna, kokade ett par ägghalvor och så lite rödbetssallad till, gott blev det. Sill och annat skippade jag på hemmaplan i år.
Efter vi ätit kom Elias. Han ska vara här till i morgon em eftersom Jerry jobbar och jag är ledig. Får se vad vi hittar på. Vi har ju en stor legosats att bygga om vi är sysslolösa. I kväll kollade vi på Shrek 3 som vi råkade på när vi zappade.

~ av Pingolina på 26 december 2011.

2 svar to “Julen”

  1. Saknar också!!!!!!!

Kommentera

 
