Julpul


En del av gårdagens julfix.

Försöker ta det lugnt men det är svårt, har en del kvar att göra. Jobbar i morgon bitti så då finns ingen tid till nåt.
Hinner lagom hem till Kalle. Firar hos Jerry i år så jag hoppar väl av där direkt.
Blir lite uppesittande i kväll oxå men inte så sent för min del, ska ju upp i ottan i morgon. Har tagit ledigt på juldagen och det ska bli skönt att kunna ta det lite lugnt och känna att det är jul. Jobbar sen rätt mycket i veckan och från nyår hoppas jag få vara ledig en vecka men det var inte klart sist jag kollade så det känns lite osäkert i nuläget.

Sov oroligt inatt, vaknade massor med gånger men kunde somna om i alla fall. Idag har jag hittills griljerat skinkan som Elias och jag sen smakade på till frulle och så springer jag i tvättstugan för att tvätta handdukar och Johans kuddar. Har egen maskin men ibland vill/behöver jag tumla och tvättstugan är i samma trapp så det är rätt smidigt ändå.
Kvar att göra är Jansson, knäck och kola och så har jag ett paket att hämta på affären.
Klapparna får vara klara för i  år, ska ju leva i januari oxå.

Ulrika kommer hit en sväng i kväll. Vi kommer knappt att ses under helgerna alls och det känns urtrist men det är svårt att få ihop det med mödrar och barn.
Det blir första nyåret jag har barnen hos mig. Får se hur många vi blir förresten, både Frida och Johan ska bort så vi andra fixar väl  lite eget mys här hemma med god mat och så.


Inget man sätter fram till gästerna direkt 🙂

~ av Pingolina på 23 december 2011.

6 svar to “Julpul”

  1. Å vilken fin glasyr på den nedersta kakan! 😀 DEN vill jag ha!!!

  2. Sötnos, tack för pipparkakorna! De hänger i granen nu! 😀 Puss!

  3. Ojoj – jag har inte fattat förrän nu att du också bloggar 😉 Nåja, bättre sent än aldrig!
    GOD JUL till dig, Tofflan och familjen i övrigt!

Kommentera

 
