Granar och loppis

Intensiva dagar men idag tar jag det rätt lugnt. Modern bjuder på middag i em så mat behöver jag inte heller tänka på.

Hade köksraden på jobbet i fredags och det brukar kännas i ryggen, spänner mig på nåt skumt vis. Det blir många diskbackar man lyfter på en sån dag och bara att stå och lägga upp maten kan vara tungt för handlederna. Ryggen värkte alltså redan i fredags men det brukar gå över efter nån dag men igår knäckte jag till ryggen när jag satt i soffan hemma bara och idag känns den inte skön alls men det rättar nog till sig får jag hoppas för i morgon jobbar jag igen.
Var länge sen annars som jag hade ett riktigt ryggskott.

Igår gav vi oss ut i regnet för att köpa gran jag, Linn och Elias. Innan gick vi förbi den lokala loppisen som Lions har ganska nära här. Första besöket där. Jag var mest på jakt efter julsaker och det hittade jag inte men ett par andra småsaker blev det.


Ett litet Höganäskrus till min samling för en tia.


En glaskatt som jag föll för, Kosmoskatten kanske?


En väderhistoria, återstår att se om den funkar.


Linn fastnade för dessa muggar, 5 st.

Prylarna ovan samt 2 ljuslyktor för 70 spänn.
Gran hittade vi oxå men lite gles var den allt. Spännande att se hur länge den håller i år. Förra årets gran var en katastrof.


En dunk i golvet och alla barr föll.

Nu ska jag stappla in i duschen och sen försöka övertala alla barn att följa med till mormor. Ingen är tvungen men det är oftast samma två som bangar och äta måste dom ju i alla fall som mamma sa.

~ av Pingolina på 18 december 2011.

4 svar to “Granar och loppis”

  1. Längesen jag läste här. Nu ska jag uppdatera mig lite på vad som hänt sen sist 🙂

    Hoppas allt är bra och God Jul på dig!

  2. Gillar den barrfria bäst! 😛

Lämna en kommentar