Kängor och klappar


Typ såna blev det till stora sonen.

Hemma i Himlen en snabbis. Varit på stan och köpt vinterdojjor till Johan som jag åkte hem med. Ibland får han knata ett par kilometer från bussen på lerig grusväg i mörkret så det blev ett par rejäla kängor med gummikant nedtill. Betalade gjorde han själv. Hoppas nu bara att 46:orna passar 🙂

Handlade oxå ett par otympliga klappar som jag forslade hem. Det var inte bara jag som släpade på stora kassar.


Tandisbesök.

Innan stada hann jag med ett besök hos tandläkaren. Det var en snärta i 25-årsåldern, jisses så gammal man känner sig ibland. Tänderna var fina men jag har en fraktur som ska lagas i februari. Hon tog bort lite tandsten och polerade lite. Funderar på frisktandvård eller vad det heter men har inte bestämt mig än. Fick med mig info samt lite smågrejer att testa som tex tandtråd och tandkräm.
Trots frakturen kände jag mig glad och lättad när jag gick därifrån. Visste ju redan att den tanden måste fixas då det lossnat en bit men trodde att det skulle vara mer komplicerat och kostsamt än så. Hoppas bara den håller över jul nu då!

~ av Pingolina på 12 december 2011.

Ett svar to “Kängor och klappar”

  1. Skönt att det bara var den där enda tanden som måste fixas! Vi har tur med våra tänder både du och jag, tackolov!

Kommentera

 
