En kylig Torsdag


Två skator dejtar uppe i björktoppen.

Idag var det kallt om låren trots att jackan slutar strax ovanför knäna. Det blir 2 långpromenader per dag när man är ledig och på hemvägen låg vinden på så jag tappade känseln närapå.


Solens sken gav träden en häftig färg.

Har försökt ta det lugnt eftersom jag känner mig lite si och så. På fm häckar jag framför frukosttv och idag har jag faktiskt tagit ett varv med sugarn och även rivit fram jullådan, här finns inga tomtar framme än.

Känns nästan konstigt nu när både Linn och Johan jobbar. 19 och snart 21 har de hunnit bli, inte klokt! 
Johan börjar redan halv 7 och jobbar hårt så han snarkar sött om kvällarna. Praktiken fortsätter till sista januari men det låter som om det kan bli nåt annat så småningom.

Gjorde en variant av Boeuf bourguignon till middag och det var riktigt mumsigt. Blir så gott med vin i.

Fick nyss ett mess om att min nya insulinpump väntar på apoteket och igår fick jag veta att det blir den senaste versionen, spännande!


Sprillans modell med möjlighet att mäta blodsocker.

~ av Pingolina på 08 december 2011.

2 svar to “En kylig Torsdag”

  1. Dom är bra på att hålla balans fåglarna, där ligger man i lä !

    Ja visst är det konstigt när ungarna jobbar, specellt mina jobbar så olika tider, både tidigt och sent, har liksom inte alls koll längre 🙂 …men skönt är det ändå !!

Kommentera

 
