Blinka lilla stjärna

Sov uselt i natt, magen levde om och armen var svår att få i bra läge. Vaknade sen ändå halv fem och var klarvaken. 
Himlen var klar och Elias o jag letade stjärnbilder på väg till skolan. De pratar om rymden och bör känna igen Karlavagnen och det är väl ungefär så mycket jag kan 🙂
För andra gången var dörrarna låsta på skolan och vi blev insläppta av städerskan, tydligen samma personal som inte är där i tid…verkligen dåligt och pinsamt. Tur att städerskorna är snälla och tar emot.

På jobbet fattades det oxå personal som missuppfattat tiden så vi var en kort på fm. Det innebär att man får rycka in lite här och där och kommer ur rytm hela tiden, kände själv hur seg jag blev men vi hann med raster och så i alla fall.
Kylan bet i kinderna på hemvägen och benen var trötta. Härligt att Linn väntade med varmt kaffe.

Igår var vi ju på galej med jobbet och ca 600 pers till. Det bjöds på julmat, dels en tallrik med kallt som varmrökt lax, skinka, gustafskorv, omelett och nån lammhistoria som jag ratade. Sill, potatis och bröd stod på bordet. Efter det fick man själv hämta prinskorv, köttbullar och jansson. Kaffe och ett antal desserter som avslutning, jag valde saffranspannacotta, knäck och en tryffel. Hemlig gäst och underhållning i form av Jacke Sjödin törs jag nog yppa nu.
Blev lite besviken först men han var riktigt rolig.
Några av oss fortsatte till Katalin för lite mer mys. En öl för min del innan jag vände hemåt för att putta omkull Elias.

~ av Pingolina på 06 december 2011.

2 svar to “Blinka lilla stjärna”

  1. Visst är han jul, Jacke Sjödin. Vi hade ju honom på vår kickoff som hemlig gäst och vi skrattade gott åt honom då…(;-)

Kommentera

 
