Smånissar överallt


Här ska vi äta julmiddag i kväll, Uppsala konsert och kongress.

Har faktiskt semester idag, slösar en dag bara för att kunna följa med kollegorna på julmiddag i kväll. Fanns fler tillfällen att boka in sig på men det känns ju lite trist att gå ensam från min avdelning på lunch eller annan dag.
Kommunen bjuder och vi får dessutom betalt.

Har letat efter bra julmusik på Spotify, lyssnar just nu på Westminster choir.
Gillar körmusik, kanske nån efterdyning från min tid i barn och ungdomskör. Minns när alla körer samlades i Björklinge kyrka för att sjunga, tror det brukade vara 2 advent. Fina julpsalmer och hög stämning.

Har noterat att det verkar vara nissemode…många småkillar har luvor som hänger och som knappt sitter på för den stora sidkammade luggen ska ju synas. Jag tycker dom ser ut som tomtenissar hela bunten 🙂
Småtjejerna kommer i korta shorts!! och strumpbyxor när det är minusgrader ute, inte klokt tycker jag…ingen skolklädsel precis men jag är väl gammalmodig jag. Elias mössa sitter iaf på ordentligt och i mitt tycke är han bra mycket coolare 🙂

~ av Pingolina på 05 december 2011.

Kommentera

 
