Riktig stake

Hemkommen från stan med diverse små påsar.
Började med att lämna in mina nya brallor på JC för fållning, vilket jag inte hade tid med när jag köpte dom.
Under tiden skenade jag runt på stan i jakt efter en lämplig ljusstake till Elias som han ska ha i skolan. Det var inte det lättaste. Jag kollade varuhus som Åhlens, smyckesbutiker, Cervera, Clas Ohlson och butiker med krimskrams men överallt var det bara stakar för värmeljus. Hade tänkt mig nåt med en tomte eller så men icke. Hittade till slut en kulstake på tre ben, en sån där gammaldags röd en.
Köpte oxå lite juldoft på påse och burk, praktiskt värre. En adventsstjärna till behövde vi och en sladd med trycke, mycket bra när man har kontakter som sitter lite bakom.


Inte den snyggaste stjärnan jag såg men men…

Provade skor som hastigast men var för stressad. Brallorna var klara och jag måste hinna med bussen för att hinna hämta Elias i tid. I sista stund slet jag åt mig en top som jag tänkte skulle passa bra nu till helgerna. Lite glittrigt och så 🙂


Lite glitter till jul.

~ av Pingolina på 24 november 2011.

6 svar to “Riktig stake”

  1. Glitter är ALDRIG fel!
    Kram

  2. Fint att du hittade en stake, men jag höll på att brista ut i gapflabb! Du skrev kulstake, jag läste FÖRSTÅS nåt annat…

    Jättefin top till min fina Fästmö! 😛

  3. Juldoft på burk…hmm vad kan det lukta ? en blandning av gran, skinka och pepparkakor tro ?

Kommentera

 
