Juligt


Gröt och skinka får vänta lite till.

Jobbet var julpyntat i morse när jag kom. Känns konstigt och inte alls dags än men även jag drogs med och inspirerades att i alla fall plocka fram grejerna här hemma. Har hittills bara kopplat in timern på balkongslingan som suttit uppe hela året. Sätter nog upp resten i morgon, återstår att se om jag tänder innan advent…kanske vi myser till det i morgon eftersom barnen är hos Jerry i advent och jag jobbar.

Nu pågår adventsfika på jobbet för de boende, anhöriga samt personal med gröt och allt men jag bangar. Har för mycket om och kring mig just nu och så är barnen här. Känns dessutom lite struligt att bara hinna hem och vända mellan jobb och fika. Får bli en annan gång men känner mig lite som en svikare.

Mamma kom ut en stund. Hade som vanligt en massa gott med sig bl a stekt fläskfilé som vi tog till middag istället för färsen jag plockat fram. Gjorde egna klyftor och så hade vi bea och sallad till. Blev rena lyxmiddagen.

2 lediga dagar ligger framför mig. I morrn blir det ev en tur till stada för ett par ärenden men annars ska jag ta det lugnt, kanske borde baka inför nästa helg då Linn fyller år.

~ av Pingolina på 23 november 2011.

Kommentera

 
