Frissa och fest

Ännu en fredag med födelsedagsfest för Elias del och jag bara avskyr det.
Först springa en dag på jobbet, sen hämta Elias i skolan, handla på vägen hem, släpa hem matkassarna (med hjälp av Johan), ställa mig direkt vid spisen och fixa den goda fredagsmaten som jag sen inte hann njuta av utan fick slänga i mig för att hinna duscha av Elias innan festen, cyklade som idioter genom byn och hann precis i tid…på hemvägen höll jag på att bryta ihop men det går ju inte an. Nu har jag fått slå ner ändan en liten stund men ska strax kasta mig ut på cykeln igen.
Framåt 20 kanske jag kan få lite helg jag oxå, ev ta en skvätt rött och några chips.

En vecka har passerat sen sist och vi har hunnit fira Frida. Annars har det varit rätt lugnt. Hade ju några dagars semester då jag mest slappade. Träffade Jerry en dag på stan och vi köpte stövlar och lite annat smått till Elias.
Tog några av mina sista slantar till frissan för att bli av med det mest slitna. Blev klippt av deras trainee, en 21-årig bög som var rätt pratsam och vi avhandlade det mesta från handarbete till äldrevård. Kom undan lite billigare på det sättet.
Både huvudmassage och ryggmassage fick man när de tvättade håret, rätt skönt faktiskt.


Lite smink och massor med godis bl a till 17-åringen.

~ av Pingolina på 21 oktober 2011.

Ett svar to “Frissa och fest”

  1. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag förstår dig. Kalas på fredagar är inte kul och att du är ensam så mycket som du är kan ju inte heller var kul. Hoppas det känns bättre framåt 20-tiden.

Kommentera

 
