Pick och pack


Gräset glittrar av frost.

Ännu en morgon med temp runt nollan och frost i gräset.
Hade lovat att ta med lite av tjejernas grejer och lämpa av det hos Jerry så cykeln var tämligen fullpackad i morse. Han bor ju precis intill skolan så det är rätt bekvämt att göra så. Då kan de åka direkt dit i em från skola och jobb.
Vi var trötta i benen både Elias och jag så vi gick i värsta backarna och jag föredrog faktiskt att gå hem från Jerry sen trots att det går fortare att cykla. En rätt skön men kylig promenad. Härligt att hoppa in i duschen sen och så frukost på det.
Fick sällskap av Frida som var lite pratsjuk. Hon kom iväg till skolan till slut i alla fall.

Fiskarna lever än och verkar ha klarat av flytten från stan 🙂
Trodde inte Frida skulle bry sig så värst men hon blev glad för lite nytt liv i lådan. Kanske skulle satsa på några nya växter och några firrar till så det blir riktigt fint.

Idag blir det mest pick och pack för att slutligen bege mig hem till Ulrika. Där ska jag bara lämna av mina grejer för sen måste jag ner på stan för att fixa det sista till morgondagens födelsedagsbarn.

~ av Pingolina på 14 oktober 2011.

Kommentera

 
